Historia firmy Louis
Rozwój firmy Louis jest nierozerwalnie związany z bezprecedensowym sukcesem motocykla na drodze jego ewolucji od środka lokomocji i transportu do pojazdu hobbystycznego i sprzętu rekreacyjnego.
86 lat Louis…
Na przestrzeni dziesięcioleci Detlev Louis przekształcił mały warsztat naprawy motocykli w największą europejską firmę z branży odzieży i akcesoriów motocyklowych. Jego głęboka wiara w wielki potencjał motocykla pozwoliła mu wytrwać na tej drodze. Także wtedy, gdy innym zdawało się, że istnieją bardziej opłacalne lub łatwiejsze ścieżki. Zdolność przewidywania, bogactwo pomysłów, ale i wyważony, odpowiedzialny sposób działania i hanzeatycka solidność to tylko niektóre filary jego sukcesu.
Nasze przedsiębiorstwo istnieje od 86 lat. Oznacza to bogatą tradycję firmy Detlev Louis Motorrad-Vertriebsgesellschaft mbH. Ale aby z małego hamburskiego warsztatu motocyklowego mogło powstać przedsiębiorstwo handlowe o międzynarodowym zasięgu i lider rynku europejskiego, trzeba było i wciąż potrzeba czegoś więcej niż tylko tradycji.
Realizujemy strategię zrównoważonego rozwoju. Starannie przemyślana oferta produktów o niezrównanym stosunku jakości do ceny, młoda i nowoczesna organizacja, bardzo wydajne centrum logistyczne oraz dobrze wyszkolony, zaangażowany personel to filary naszego sukcesu.
Początki i wizje
Inicjatorzy, marki i sporty motorowe
Po zawirowaniach związanych z kryzysem gospodarki światowej motoryzacja w Europie lat 30. powoli, ale niepowstrzymanie się rozwijała: małe motocykle stały się dostępne dla przeciętnego konsumenta. Jednoślady przeżyły swój pierwszy rozkwit. Sporty motorowe również rzuciły swój czar na rzesze obywateli.
W tych czasach w Hamburgu dorastał miłośnik motocykli, Detlev Louis. Już jako osiemnastolatek był posiadaczem BMW R51 o pojemności 500 ccm, na którym startował w swoich pierwszych wyścigach. Wtedy też poznał Waltera Lohmanna, który w 1938 r. w Hamburgu otworzył sklep motocyklowy.
Po zakończeniu wojny, przy Rosenstrasse 10 wspólnie prowadzili sklep motocyklowy pod nazwą Lohmann & Louis, który Detlev Louis przejął w 1946 r. jako jedyny właściciel.
Cud gospodarczy i ekspansja
Pierwszy boom motocyklowy
Po utworzeniu Republiki Federalnej Niemiec cud gospodarczy obdarzył ludzi rosnącym dobrobytem. Wiele osób mogło w końcu spełnić swoje marzenie o własnym pojeździe, a jednoślady przeżyły prawdziwy boom. Detlev Louis swoją niewielką firmą trafił w dziesiątkę: kwitnie handel nowymi i używanymi pojazdami marek Heinkel oraz Adler, podobnie jak import maszyn BSA oraz AJS Matchless.
Motocykl kontra samochód
Niewielkie samochody stały się pod koniec lat 50. XX w. dostępne dla mas.
Pomieszczenia firmy
Pomieszczenia firmy Louis w roku 1955, przy hamburskiej Grindelallee 53.
Reklama z lat 50. XX w.
- Reklama oleju Castrol
- Boom na jednoślady dzięki cudowi gospodarczemu: dwusuwowy skuter marki Heinkel
Swingujące lata sześćdziesiąte
Ciężkie czasy dla branży motocyklowej
Samochód wypiera motocykl z pozycji pojazdu silnikowego dla mas, wielu producentów motocykli musi się dostosować do tej sytuacji. Niektórzy produkują jeszcze tylko skutery o pojemności 50 centymetrów albo też zwracają się ku zupełnie innym branżom. Inni na zawsze zamykają podwoje. Detlev Louis za pomocą właściwych produktów z powodzeniem przeprowadza swoją firmę przez "chude lata".
Rentzelstrasse 7
Od lat sześćdziesiątych aż po początek siedemdziesiątych, wszyscy japońscy producenci motocykli byli reprezentowani przez niemieckich importerów.
Pierwszy katalog Louis
Detlev Louis szybko reaguje na znaki czasu: w 1964 roku publikuje pierwszy katalog wysyłkowy i obsługuje rosnącą rzeszę klientów za pośrednictwem poczty.
Detlev Louis nadal wierzy w motocykl
I już pod koniec dekady okazuje się, że jego optymizm był uzasadniony: pod wpływem m.in. rock'n'rolla, beatu i ruchu hippisowskiego młodzież na nowo odkrywa motocykl. Japońscy producenci dostarczają odpowiednie maszyny: nowoczesne, szybkie i niezawodne.
Detlev Louis importuje pierwsze motocykle Kawasaki
W międzyczasie firma Louis importuje angielską odzież Barbour i MKS, a w 1969 roku przejmuje całość importu motocykli Kawasaki.
* Młodzież odkrywa motocykl na nowo – Motocykl przestaje być środkiem transportu, teraz jest wolnością na dwóch kołach.
| 1938 - 1949 | 1950 - 1959 | 1960 - 1969 | 1970 - 1979 | 1980 - 1989 | 1990 - 1999 | 2000 - 2017 | 80 lat Louis |
Rozpoczynają się złote lata branży motocyklowej
Pracownicy w liczbach
W roku 1970 firma zatrudnia 10 pracowników, do firmy dołączą Günther Albrecht, który w 1977 wejdzie w skład zarządu. W tym samym roku firma przenosi się do większych pomieszczeń przy hamburskiej Süderstrasse 129. Warsztat, dział sprzedaży, magazyny części zamiennych i wysyłkowy mają swoje siedziby w trzypiętrowym budynku. Przedsiębiorstwo zmienia też formę prawną na spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością.
Dziś Louis zatrudnia w Niemczech, Austrii i Szwajcarii ponad 1900 osób, z czego ponad 160 to praktykanci.
Wolny czas i styl życia
Początek nowej dekady jest barwny i optymistyczny. Rosnące dochody skutkują wyższym popytem na dobra konsumpcyjne, a pop-artowe, wyluzowane czasy sprzyjają wszelkiego rodzaju nowinkom technicznym. Rozpoczynają się złote lata branży motocyklowej. Motocykl jako sprzęt rekreacyjny staje się głównym trendem i symbolem zabawowego stylu życia.
Jako niemiecki importer Kawasaki, Detlev Louis ma zaszczyt zaprezentowania światu modelu 900 Z1 podczas wystawy motocykli IFMA w 1972 r.
Japońscy producenci zdobywają rynki
Czterech japońskich producentów: Honda, Kawasaki, Yamaha oraz Suzuki zdobywają rynki i tory wyścigowe całego świata.
W 1972 roku Kawasaki było niekwestionowanym liderem rynku: nową najjaśniejszą gwiazdą na motocyklowym niebie jest 900 Z1. Od 0 do 100 km/h w zaledwie 4,2 sekundy - Z1-900 na długo pozostanie "najszybszym motocyklem seryjnym świata".
Działalność importowa w zakresie odzieży i wyposażenia
Wraz ze wzrostem sprzedaży motocykli rósł też popyt na odzież i wyposażenie. Również w tym obszarze Detlev Louis rozpoczął działalność importową.
1967 - Kontrakt z Kawasaki; 1969 - Wyłączny importer; 1972 - Światowa premiera podczas IFMA; 1996 - Zakończenie działalności związanej z samochodami; 1990 do dzisiaj - Działalność importowa w zakresie odzieży i wyposażenia
Louis wyłącznym importerem Kawasaki
Podczas poszukiwań własnego dystrybutora na terytorium Niemiec, trzyosobowa delegacja odwiedza pod koniec 1967 roku jednego z największych sprzedawców motocykli: Detleva Louisa.
Zakupy w Louis
Szybko, fachowo, przyjaźnie - i zawsze niezapomniane wrażenia
Süderstrasse 83
Katalog wysyłkowy rozrósł się w międzyczasie do 357 stron. Realizacja wysyłek i działalność filii wymagała zwiększonych nakładów logistycznych. Dlatego w 1985 r. hamburski sklep przeniesiono na Süderstrasse 83. Przestronny, dwupiętrowy sklep motocyklowy, prowadzący na 2400 m² sprzedaż odzieży, wyposażenia i pojazdów jest sensacją i staje się mekką motorowych fachowców z całej Europy. Rozpoczynają się także zakrojone na szeroką skalę kampanie reklamowe, wykorzystujące wkładki do czasopism fachowych - i kończą się sukcesem. Liczba wysyłek rośnie, codziennie firmę opuszcza ponad 400 paczek.
Sklepy i logistyka
Nic nie zakłóca tryumfalnego pochodu motocykla. Podobnie rozwija się działalność firmy Louis w obszarze odzieży i wyposażenia. Aby być bliżej klienta, w 1981 r. Louis otwiera w Hanowerze pierwszy oddział poza Hamburgiem. Pod koniec dekady liczba ta sięga 18 w całych Niemczech.
W 1990 r. Louis drukuje swój katalog wysyłkowy w nakładzie 120 000 egzemplarzy. Kilka lat później liczba ta przekracza milion. Także zakres i treść rozszerzają się adekwatnie do rozwoju firmy.
Wielkie plany i nowe media
Magazyn centralny i administracja
Rosnąca liczba nowych oddziałów i stale rozwijająca się paleta produktów sprawiła, że w 1989 roku zasadnicza reorientacja stała się koniecznością. Po raz pierwszy w branży motocyklowej postawiono na automatyzację i technologię transportu bliskiego - powstało najnowocześniejsze w Europie centrum logistyczne, wyspecjalizowane w akcesoriach i odzieży motocyklowej.
1991
Pracę rozpoczyna pierwsza część kompleksu o powierzchni biurowej liczącej 1000 m² oraz 5800 m² przeznaczonych dla logistyki (G1), (G2), (G3).
1994 - 1998 - 2007
Do eksploatacji oddawane są kolejne części kompleksu (G4), (G5).
2010
Największym dotąd przedsięwzięciem budowlanym jest budowa magazynu wysokiego składowania palet o powierzchni 10 000 m², czyli (G6).
2015
Ostatnim jak dotąd etapem ekspansji jest zakup sąsiedniego kompleksu biurowo-magazynowego (G7). Tym samym firma Louis dysponuje powierzchnią ponad 50 000 m², przeznaczoną na administrację, logistykę oraz FunShop Allermöhe.
Codziennie do 450 europalet towarów oraz 7000 zamówień wysyłkowych
Codziennie do firmy Louis przyjeżdża wiele transportów z produktami z całego świata. Od portu firmę dzieli 20 minut jazdy. Codziennie wyjeżdża stąd do 450 europalet produktów dostarczanych do oddziałów. Dodatkowo magazyn centralny firmy Louis codziennie opuszcza do 7000 zamówień wysyłkowych. Aby podołać ogromnemu obrotowi towarowemu, firma Louis zainwestowała w najnowocześniejszą technologię transportu bliskiego.
Ten decydujący krok pozwala firmie Louis na wysyłkę każdego wpływającego zamówienia w ciągu 24 godzin. Zamówione produkty docierają tym samym do klientów z reguły w ciągu zaledwie 2 dni roboczych po złożeniu zamówienia, wliczając w to czas transportu - często nawet następnego dnia! Dostawy do oddziałów realizowane są w godzinach nocnych, co zapewnia najwyższą możliwą dostępność produktów na miejscu. Tak wysoki standard firma Louis utrzymuje od połowy 1992 roku - czyli od ponad 20 lat.
Louis liderem rynku
Rozwój na ponownie zjednoczonym rynku motocyklowym Niemiec trwa. Gwałtownie rozwija się sprzedaż w oddziałach oraz wysyłkowa. Działalność związana z odzieżą i wyposażeniem dawno prześcignęła sprzedaż motocykli. W związku z tym w 1996 r. Louis zaprzestaje działalności związanej z pojazdami.
Sklep internetowy
W 1997 r. działać zaczyna sklep internetowy Louis i natychmiast staje się najczęściej odwiedzaną motocyklowa stroną internetową w Niemczech.
W 1998 r. Louis GIGAStore w Berlinie wyznacza nowy standard
Zmiany dotyczą również handlu w oddziałach. W 1998 r. nowy Louis GIGAStore w Berlinie wyznacza standardy - na powierzchni 1700 m² dla odwiedzających otwiera swoje podwoje "świat motocyklowych doznań". W całych Niemczech wiele oddziałów Louis przekształconych zostaje w większe, obszerniejsze, unowocześnione "MEGASHOPS" i "GIGAstores". W 1997 r. pracuje 47 oddziałów Louis.
Kompetencje, obsługa, Europa
XXI w. przynosi koniec ciągłego rozwoju branży motocyklowej. Bańka internetowa oraz kryzys finansowy odciskają swój ślad. Ale Louis nadal się rozwija - także dzięki temu, że firma podejmuje właściwe kroki dotyczące przyszłości.
Kompetencje i kwalifikacje do obsługi klienta
W 2002 roku w Hamburgu powstaje Akademia Louis, w owym czasie wyjątkowa placówka edukacyjna kształcąca personel. Tutaj personel ze wszystkich oddziałów spotyka się, wymienia doświadczeniami, poznaje nowe produkty i zdobywa wiedzę techniczną. Ale przede wszystkim uczy się, jak być doradcą zachwycającym klientów kompetencją i pasją.
Międzynarodowy sklep internetowy
Louis intensyfikuje swoją aktywność na terenie Europy. Ważnym narzędziem jest tu sklep internetowy. Przejrzyste opisy produktów uzupełnione licznymi zdjęciami, często również z animacją 3D, filmowe prezentacje produktów, najbardziej aktualne oferty, sklepy firmowe z "look and feel” danej marki oraz oczywiście krótki czas ładowania stron uprzyjemniają klientom wizytę na stronach sklepu.
Począwszy od lata 2010 r. sklep internetowy jest dostępny również w języku angielskim. Ale to dopiero początek...
Sklep internetowy
Ponad 55 000 produktów.
Przewodnik po kaskach
Pomoc w doborze odpowiedniego kasku motocyklowego.
Baza danych motocykli
Dane techniczne ponad 3700 pojazdów - bezpłatny dostęp!
Sklepy firmowe
Wyszukiwanie produktów konkretnych marek.
Dokumentacje
W sklepie internetowym do dyspozycji pozostaje ponad 50 000 dokumentów.
Ponowne otwarcie sklepu internetowego Louis
W roku 2014 sklep internetowy Louis poddano gruntownej modernizacji. Ma teraz nowe opcje wyszukiwania i filtrowania, jest jeszcze bardziej przejrzysty, szybszy i przede wszystkim przystosowany do przeglądania na smartfonach. Nic już nie ogranicza naszych klientów podczas zakupów.
Pomimo pandemii firma w dalszym ciągu się rozwija
Kiedy na początku 2020 roku w Azji rozpoczyna się pandemia nowego koronawirusa, w Louis włączają się pierwsze sygnały ostrzegawcze. Zapasy są uzupełniane tak szybko, jak to możliwe, aby przygotować się na ewentualne braki w dostawach. Dzięki temu firma Louis, pomimo czasowo zamkniętych oddziałów, przechodzi przez dwa lata pandemii bez uszczerbku i nie tracąc żadnych pracowników. Szczęście w nieszczęściu: Ponieważ wyjazdy wakacyjne stają się niemożliwe, wielu klientów inwestuje w motocyklowe hobby. Nowa możliwość prowadzenia 125-tki dla osób posiadających prawo jazdy na samochód również zapewnia marce Louis wielu nowych klientów.
Pandemia powoduje gwałtowny rozwój sprzedaży wysyłkowych. W ciągu dwóch lat firmie Louis udaje się znacznie zwiększyć swoje możliwości logistyczne. Mimo to sklepy stacjonarne pozostają najważniejszym filarem firmy. Cztery nowe lokalizacje i cztery przeprowadzki do większych lokali potwierdzają rozwój sprzedaży stacjonarnej.
Aby organizacja nadążała za rozwojem i nowymi formami pracy zdalnej przeorganizowano wiele procesów pracy w administracji i logistyce oraz wdrożono nowe systemy oprogramowania.
Sklep internetowy jest teraz prowadzony także w języku polskim i duńskim. Planowane są kolejne sklepy w innych językach.
Zarząd - od 1938 r. do dzisiaj
Bezpieczna przyszłość
Aby zagwarantować przyszłość przedsiębiorstwa, Ute Louis, wdowa po jego założycielu, postanawia powierzyć dzieło jego życia Warrenowi Buffettowi. Cieszący się uznaniem inwestor ceniony jest na całym świecie za jego długoterminowe myślenie i działania. W 2015 r. spółka holdingowa Buffetta, Berkshire Hathaway, przejmuje spółkę Detlev Louis Motorrad-Vertriebsgesellschaft mbH. Louis pozostanie niezależną firmą pod rządami nowego właściciela z dyrektorami zarządzającymi Joachimem Grube-Nagelem, Svenem Karlstedtem i Christianem Meierhansem.