Portrety Louis

Louis Portraits

Historie pracownik贸w z motocyklem w sercu.

Masz #BIKERATHEART? My w Louis r贸wnie偶! Znale藕li艣my tutaj swoj膮 wymarzon膮 prac臋: 艂膮czymy swoj膮 bezkompromisow膮 pasj臋 z nasz膮 codzienn膮 prac膮 dla Ciebie. Niekiedy nawet ponad zwyk艂膮 miar臋 ;-)


鈥瀂mieni艂am pasj臋 w zaw贸d鈥.


Patricia Ackerschott 5

Patricia

Na torze Spreewaldring

Patricia Ackerschott

Patricia

Trenerka Akademii Louis

Patricia Ackerschott 3

Patricia

Je艣li podr贸偶owa膰, to na motocyklu

Patricia Ackerschott 2

Patricia

Urlop w Andaluzji

Patricia Ackerschott 4

Patricia

Spore mo偶liwo艣ci: Na torze wy艣cigowym ko艂o Padborg

Patricia Ackerschott 6

Patricia

Home sweet home

鈥濵i艂o艣膰 od pierwszego wejrzenia: SUPER, koniecznie musisz tu pracowa膰! 鈥

Patricia Ackerschott

Patricia

Wymarzona praca

Zmieni艂am pasj臋 w zaw贸d, a na dodatek znalaz艂am swoj膮 wymarzon膮 prac臋!

Moja pasja do zmotoryzowanych jedno艣lad贸w narodzi艂a si臋 w wieku 15 lat, kiedy prawo jazdy na motorower otworzy艂o przede mn膮 drog臋 do niezale偶no艣ci 鈥 mog艂am samodzielnie przedosta膰 si臋 ze wsi do miasta, na dodatek dobrze si臋 przy tym bawi膮c! Od motoroweru przez m贸j ukochany wtedy skuter do mojej pierwszej 125. Do czasu, gdy mog艂am wreszcie zrobi膰 swoje 鈥瀙rawdziwe鈥 prawo jazdy na motocykl, moi 鈥瀔umple鈥 wozili mnie zawsze jako pasa偶erk臋 鈥 w tamtym czasie by艂o to lepsze ni偶 nic ;-)

鈥濶a wsi鈥 kupowa艂o si臋 wtedy jeszcze te ciuchy, kt贸re mia艂 lokalny sprzedawca motocykli. Ze sklepem Louis zetkn臋艂am si臋 pierwszy raz po przeprowadzce do du偶ego miasta 鈥 i by艂a to mi艂o艣膰 od pierwszego wejrzenia. Gdy pierwszy raz wesz艂am do sklepu, zrobi艂am zakupy i wysz艂am z oddzia艂u, jedno wiedzia艂am z ca艂膮 pewno艣ci膮: SUPER, koniecznie musisz tu pracowa膰! W 2009 roku mog艂am zamieni膰 swoje hobby w zaw贸d, a teraz po 10 latach kierowania oddzia艂em mam mo偶liwo艣膰 przekazywania ca艂ego swojego do艣wiadczenia i swojej pasji do hobby i zawodu wsp贸艂pracownikom. Satysfakcj臋 z pomagania innym ludziom oraz mo偶liwo艣ci nauczenia ich czego艣 czerpa艂am ju偶 jako szefowa oddzia艂u i wiedzia艂am, 偶e zaw贸d 鈥瀟renerki Akademii Louis鈥 to moje powo艂anie!

Oczywi艣cie w czasie wolnym od pracy wszystko r贸wnie偶 kr臋ci si臋 u mnie wok贸艂 motocykli. Obecnie je偶d偶臋 na MT 09, to m贸j motocykl do przyg贸d i na szos臋. Zamieni艂am swojego choppera (Suzuki Intruder 1400 VS) na model GSX R 750, na kt贸rym robi臋 teraz okr膮偶enia na torach wy艣cigowych!

Ilustracja: 漏Patricia

Bjoern Ahlers 01

Podr贸偶 przez Norwegi臋

Bjoern Ahlers 07

Podr贸偶 przez Norwegi臋

Bjoern Ahlers 06

Port macierzysty: Hamburg

Bjoern Ahlers 02

Na torze N眉rburgring

Bjoern Ahlers 05

Dania 鈥 kraina zakr臋t贸w

Bjoern Ahlers 03

Przez Austri臋 na Speed Triple

Bjoern Ahlers 04

Prze艂臋cz Col Agnel

鈥濶ajfajniejsze jest to, 偶e i na co dzie艅 mog臋 zajmowa膰 si臋 motocyklami鈥.

Social
Bjoern Ahlers

Bj枚rn, Kierownik Dzia艂u Komunikacji Marketingowej

鈥濿ypoczynek +鈥 

Jestem Bj枚rn i od 20 lat pracuj臋 w dziale reklamy firmy Louis.

Motocykl mam w sercu, poniewa偶 jestem motocyklist膮 od dnia moich 18. urodzin.

W mi臋dzyczasie opr贸cz motocykla w moim sercu znalaz艂o si臋 te偶 miejsce dla 偶ony, dw贸jki dzieci i psa. Dlatego czas sp臋dzony na motorze jest dla mnie wyj膮tkow膮 przyjemno艣ci膮. Najfajniejsze jest to, 偶e i na co dzie艅 mog臋 zajmowa膰 si臋 motocyklami i 偶e w艂a艣ciwie nie mog臋 nazwa膰 tego prac膮, mo偶e okre艣lenie 鈥濿ypoczynek+鈥 jest bardziej odpowiednie. A co roku moj膮 osobist膮 motoatrakcj膮 nr 1 jest trasa po pi臋knym europejskim regionie motocyklowym w towarzystwie wy艂膮cznie starych przyjaci贸艂. Do tej pory byli艣my w Szkocji, wi臋kszo艣ci kraj贸w alpejskich, Pirenejach, Norwegii, Danii i jeszcze kilku innych. Jestem bardzo szcz臋艣liwy, 偶e moja rodzina to akceptuje.

M贸j motocyklowy 偶yciorys: zacz膮艂em od EN 500 o mocy 34 KM 鈥 brzmi gorzej ni偶 jest w rzeczywisto艣ci, kiedy艣 to by艂a 艣wietna zabawa, potem nadszed艂 czas XJR1300 鈥 艣wietny motocykl 鈥 ale po zaledwie dw贸ch wypadkach przyszed艂 jego kres, nast臋pny by艂 Harley Wide Glide 鈥 musia艂em go mie膰, bo to by艂o marzenie z dzieci艅stwa. Sama jazda okaza艂a si臋 by膰 zupe艂nie r贸偶na od oczekiwa艅 i trzeba go by艂o sprzeda膰. Potem przez kilka lat na Triumphie Speed Triple nadrabia艂em zaleg艂o艣ci w dynamice jazdy, a obecnie nale偶臋 do grupy motocyklist贸w je偶d偶膮cych na BMW GS1200. Kiedy艣 nie przysz艂oby mi to do g艂owy, ale na trasach, po kt贸rych je偶d偶臋, motocykl to mega fajna zabawa.

Ilustracja: 漏Bj枚rn

Hinrich 01

Wybrze偶e Atlantyku ko艂o Carrapateiry

Hinrich 02

Australia na F 800 GS

Hinrich 03

Wy艣cigi enduro w Danii

Hinrich 04

The Beast: KTM Super Duke 1290 SE

Hinrich 05

USA: Route 66 oraz Wielki Kanion

Hinrich 06

Wy艣cigi w porcie rybackim w Bremerhaven na Hondzie Hawk

Hinrich 07

Z akompaniamentem przez Islandi臋

鈥濿 pewnym momencie okaza艂o si臋 nieuniknione, 偶e musz臋 trafi膰 do firmy Louis w Kilonii鈥

Hinrich Kruetzfeldt

Hinrich z d艂ugimi w艂osami. Ch艂opie, ale ten czas leci!

Petrolhead / Motorhead

Wszystko zacz臋艂o si臋 od mojego pierwszego motoroweru (Puch Maxi S), na kt贸rym nocami je藕dzi艂em do pracy w 艣niegu i deszczu. To on zaszczepi艂 mi w g艂owie motocyklowego wirusa. P贸藕niej zrobi艂em w tajemnicy prawo jazdy na motocykl i po zdanym egzaminie wrzeszcza艂em z rado艣ci w kask. Dziwnym zbiegiem okoliczno艣ci moja mama nie by艂a tym zbytnio zachwycona.

Od tego czasu temat jedno艣lad贸w mnie nie opuszcza. Nie ma znaczenia, czy chodzi o jazd臋 na wiejskiej drodze, w b艂otnistym terenie, na kr臋tym torze wy艣cigowym, na dzikich wyprawach, czy o pojazdy z wszelkiego rodzaju modyfikacjami. Interesuj膮 mnie wszystkie sprawy zwi膮zane z motocyklami i ch臋tnie wszystkiego pr贸buj臋. Czy to wyprawy enduro w Portugalii lub Rumunii, zloty motocyklowe z kumplami, zimowa wyprawa do Norwegii czy wielokrotny udzia艂 w wy艣cigach w porcie rybackim w Bremerhaven 鈥 wszystko to mam zaliczone. Jest oczywist膮 spraw膮, 偶e urlop prawie zawsze sp臋dzam na motocyklu. Uda艂o mi si臋 ju偶 spe艂ni膰 jedno 偶yciowe marzenie: w 2015 roku sp臋dzi艂em kilka miesi臋cy w Australii na moim BMW F 800 GS. Opr贸cz tego nie uda艂o mi si臋 opanowa膰 pokusy ci膮g艂ego wykonywania zmian w wyposa偶eniu, odzie偶y i oczywi艣cie w moim motocyklu. Nigdy nie uczy艂em si臋 majsterkowania, ale swoj膮 wiedz臋 zdoby艂em w ci膮gu lat metod膮 pr贸b i b艂臋d贸w. Przyczyni艂a si臋 do tego r贸wnie偶 Akademia Louis. I tak jeden motocykl prowadzi艂 do kolejnego. Obecnie na stanie mam nast臋puj膮ce pojazdy: Honda Hawk NT 650 GT (moja stara mi艂o艣膰 od 1991 roku), KTM 1290 Super Duke R Special Edition (moja nowa mi艂o艣膰), Suzuki DRZ 400 S (na wyprawy), Suzuki DRZ 400 E (na pole), Zu虉ndapp ZD 10 (pami膮tka rodzinna).

W pewnym momencie okaza艂o si臋 nieuniknione, 偶e musz臋 trafi膰 do firmy Louis w Kilonii i w ten spos贸b mog臋 po艂膮czy膰 swoje hobby i zaw贸d. I tak ju偶 jest od 1998 roku. Ch艂opie, ale ten czas leci! Ta praca by艂a i jest interesuj膮ca i ekscytuj膮ca. Na rynku stale pojawiaj膮 si臋 innowacje. Gruby katalog zast膮pi艂a bardziej aktualna i szybsza opcja 鈥 Internet. Nowoczesne urz膮dzenia komunikacyjne dla kierowcy oraz szybka elektronika w i na motocyklu sta艂y si臋 w mi臋dzyczasie standardem. I prawdopodobnie kolejnym krokiem b臋dzie mo偶liwo艣膰 sterowania ca艂ym motocyklem za po艣rednictwem smartfona. Ju偶 przecie偶 istniej膮 autonomiczne BMW. A to dla mnie, jako pracownika, oznacza to konieczno艣膰 bycia zawsze na bie偶膮co. W szczeg贸lno艣ci klienci zapewniaj膮, 偶e nigdy nie jest nudno. W swojej pracy spotykam najr贸偶niejsze osobowo艣ci. Klasyczny motocyklista w d偶insowej kamizelce to coraz rzadszy widok na drodze. Spotykam za to wszystkie rodzaje klient贸w: od kierowc贸w skuter贸w, przez fan贸w 艣cigaczy, po w pe艂ni wyposa偶onych zwolennik贸w Goldwing, od pocz膮tkuj膮cych kierowc贸w do osmaganych wiatrem weteran贸w. W og贸le nie dziwi te偶 ju偶 fakt, 偶e za kierownic膮 od dawna zasiadaj膮 przedstawicielki p艂ci pi臋knej. D艂ugi czas by艂o tak, 偶e m艂odych ludzi nie ci膮gn臋艂o do jazdy motocyklem. Ale w mi臋dzyczasie trend uleg艂 zmianie i w naszym sklepie obserwuj臋 coraz wi臋cej m艂odych os贸b z kaskiem pod pach膮. A nowe motocykle elektryczne zapewni膮, 偶e tak偶e przysz艂o艣膰 b臋dzie ciekawa i r贸偶norodna.

Ilustracja: 漏Hinrich 漏Kirsten T盲uber 漏Helen Lloyd

Peter 01

Col de la Bonette (Alpy Zachodnie)

KTM 990 Adventure

Peter 02

Col de L'Iseran

Peter 06

Col de L'Iseran

Peter 03

Wyprawa offroadowa w Alpy Zachodnie ;-)

Honda CBR600F

Peter 04

Colle del Nivolet (Piemont)

KTM 990 Adventure

Peter 05

Wok贸艂 Erg Chebbi (Maroko)

鈥濩o mog艂o by膰 bardziej oczywiste ni偶 przy艂膮czenie si臋 do wspania艂ego zespo艂u w moim ulubionym sklepie?鈥

Peter Weller

Peter w Dolomitach, ju偶 po zaparkowaniu enduro.

Nigdy nie odpuszcza膰

Kiedy sko艅czy艂em 16 lat, mog艂em w ko艅cu zrezygnowa膰 z je偶d偶enia przepe艂nionymi autobusami szkolnymi w mojej okolicy. Moja Yamaha DT50 pozwoli艂a mi tak偶e uniezale偶ni膰 si臋 od podwo偶enia przez rodzic贸w. Dalsza historia z jedno艣ladami wygl膮da艂a u mnie nast臋puj膮co: Virago 535, VX800, CBR600, XVZ13T (鈥瀁amaha Goldwing鈥 z silnikiem V-Max!), F650 i w ko艅cu 990 Adventure. I nie zapominajmy o ma艂ym skuterze, kt贸ry jest idealny do jazdy po mie艣cie. Tak si臋 sk艂ada艂o, 偶e pod r臋k膮 zawsze mia艂em motocykl i nigdy nie potrzebowa艂em w艂asnego auta.

Kiedy studiowa艂em w mie艣cie zauwa偶y艂em, 偶e niedaleko mie艣ci艂 si臋 ma艂y sklep, nale偶膮cy do nieistniej膮cej ju偶 dzisiaj sieci. Wtedy w艂a艣nie kolega zapyta艂 mnie, czy chc臋 i艣膰 z nim na imprez臋 z okazji otwarcia w艂a艣nie do tego sklepu, na rogu. Ta sie膰 nazywa艂a si臋 鈥濴ouis鈥 i postanowili艣my zajrze膰 i zobaczy膰, co tam potrafi膮. To by艂 spory sklep 鈥 dzisiaj to jeden z mniejszych sklep贸w nale偶膮cych do firmy. W 艣rodku personel z u艣miechem na twarzach, nieboj膮cy si臋 偶adnych pyta艅 oraz du偶y wyb贸r towar贸w 鈥 wszystko to zrobi艂o na nas ogromne wra偶enie. By艂o ju偶 jasne, dok膮d wybior臋 si臋 w przysz艂o艣ci w sprawach motocykli.

Nied艂ugo p贸藕niej okaza艂o si臋, 偶e musz臋 wzi膮膰 semestr lub dwa urlopu dzieka艅skiego i i艣膰 do pracy, by podreperowa膰 bud偶et. To by艂o w 1997 roku i co mog艂o by膰 bardziej oczywiste ni偶 przy艂膮czenie si臋 do wspania艂ego zespo艂u w moim ulubionym sklepie? To by艂y lu藕ne czasy i w 艣rod臋 podczas tygodnia pr贸bnego szef mnie spyta艂, czy ju偶 widzia艂em grafik na kolejny tydzie艅. 鈥濩zy ja w og贸le jestem w grafiku?鈥 鈥 鈥濸ewnie, je艣li tylko chcesz!鈥 Brak hierarchii i szybkie decyzje!

Jeden rok zmieni艂 si臋 w mi臋dzyczasie w ponad dwadzie艣cia lat, firma Louis po prostu mnie ju偶 nie opu艣ci艂a. Uda艂o mi si臋 te偶 wykorzysta膰 pozytywnie m贸j rajzefiber i pracowa艂em w niezliczonej ilo艣ci oddzia艂贸w, ucz膮c si臋 jak r贸偶ni pod wzgl臋dem regionalnym, a jednocze艣nie jak podobni jeste艣my my 鈥 motocykli艣ci. Bior臋 r贸wnie偶 udzia艂 w uroczystych otwarciach wi臋kszo艣ci filii, a dzi臋ki mojemu drygowi do majsterkowania potrafi臋 sprosta膰 wi臋kszo艣ci nowych wyzwa艅, kt贸re tam na mnie czekaj膮. Poniewa偶 inaczej ni偶 w dyskontach, kt贸re dzia艂aj膮 wed艂ug utartych schemat贸w, ka偶dy sklep Louis jest jedyny w swoim rodzaju!

Motocykl nadal odgrywa du偶膮 rol臋, tak偶e w czasie wolnym. A od kiedy je藕dzi ze mn膮 moja 偶ona, znam si臋 dobrze na transporcie baga偶u. W mi臋dzyczasie opracowali艣my nasz w艂asny wariant wyprawy typu bike&hike: Jedziemy enduro tak daleko w teren, jak pozwala na to droga, a stamt膮d rozpoczynamy piesz膮 w臋dr贸wk臋.

Ilustracja: 漏Peter

Sabine 01

Pozorna niewa偶ko艣膰

W Alpach

Sabine 02

Wszystko, czego potrzebuje kobieta ;-)

Wyprawa po Bawarii

Sabine 03

GSX-R 750 K9

Wymarzonym motocyklem na Passo di Gavia

Sabine 04

Na malowniczej Nockalmstra脽e

Sabine 05

W trasie z przyjaci贸艂mi

W艂ochy

Sabine 06

Nieroz艂膮czni

鈥濲azda motocyklem oznacza dla mnie wolno艣膰. Jestem tak skoncentrowana, 偶e wszystkie inne przemy艣lenia staj膮 si臋 niewa偶ne鈥.

Sabine

Sabine ze swoim skuterem Vespa Pk50s

Pasja, kt贸ra 艂膮czy

Witaj, mam na imi臋 Sabine.

Jazda motocyklem oznacza dla mnie wolno艣膰. Kiedy jedzie si臋 na 艂onie przyrody drog膮 lokaln膮, czuje si臋 wiatr na twarzy, a wok贸艂 ciebie nie ma 偶adnych blach ani pas贸w bezpiecze艅stwa 鈥 jeste艣 tylko Ty i Twoja maszyna 鈥 masz wtedy poczucie niewa偶ko艣ci. Jestem tak skoncentrowana, 偶e wszystkie inne przemy艣lenia staj膮 si臋 niewa偶ne.

#MOTOCYKLWSERCU towarzyszy mi ca艂e 偶ycie, poniewa偶 moja mama i m贸j tata r贸wnie偶 je藕dzili motocyklem. Kiedy mia艂am 14 lat zrobi艂am prawo jazdy na skuter i ruszy艂am na podb贸j ulic moim stuningowanym Peugeotem Speedfight 2.  

Po okresie m艂odzie艅czej lekkomy艣lno艣ci pojawi艂y si臋 inne zainteresowania. Kiedy mia艂am 24 lata, przez przyjaciela przypadkowo trafi艂am na targi Intermot w Kolonii. Tam moje serce zdoby艂 motocykl Suzuki GSX-R. Usiad艂am na nim i zacz臋艂am si臋 zastanawia膰, dlaczego jeszcze nie zrobi艂am prawa jazdy na motocykl? Nast臋pnego dnia zg艂osi艂am si臋 na kurs nauki jazdy. Moim pierwszym motocyklem by艂 na samym pocz膮tku Suzuki SV 650. By艂am tak zachwycona tym nowym hobby, 偶e nie mia艂am czasu na inne sprawy. W tym okresie by艂am niezadowolona z mojej pracy i rozgl膮da艂am si臋 za inn膮. Co by by艂o, gdybym po艂膮czy艂a moj膮 pasj臋 do motocykli z prac膮 zawodow膮? I zacz臋艂am pracowa膰 jako sprzedawczyni w Louis. W mi臋dzyczasie awansowa艂am na kierowniczk臋 oddzia艂u i jestem dumna z mojej kariery.  

M贸j motocykl SV 650 szybko osi膮gn膮艂 swoje granice i wymieni艂am go na wymarzony GSX-R 750 K9. Byli艣my nieroz艂膮czni przez pi臋膰 lat i 65 000 kilometr贸w. Urlopy, treningi przed wy艣cigami, weekendy, podczas kt贸rych przemierza艂am 1000 km 鈥 to wszystko by艂o obowi膮zkowe. Przez jazd臋 motocyklem i firm臋 Louis pozna艂am kilku moich najlepszych przyjaci贸艂. To jest pasja, kt贸ra 艂膮czy ludzi. Z up艂ywem czasu sta艂am bardziej zrelaksowana w trasie. Posiadam skuter Vespa Pk50s, kt贸rym te偶 lubi臋 je藕dzi膰 do pracy.  

Nawet je艣li zdarza si臋, 偶e nie mam czasu na moje hobby, spotykam w pracy ludzi, kt贸rzy maj膮 motocykl g艂臋boko w sercu, a kt贸rym mog臋 s艂u偶y膰 pomoc膮.

Ilustracja: 漏Sabine

Nico 01

BMW R nineT

W drodze w Szwajcarii

Nico 02

Wczesne lata 90

Nico ze swoj膮 Yamah膮 FZR

Nico 03

Z przyjaci贸艂mi z ca艂ych Niemiec

W Alpach

Nico 04

Prawdziwa atrakcja

Afryka Po艂udniowa

Prezes od 2010 roku

Nico i Joachim

Motocykl zawsze ze sob膮

Nico w swoim biurze

鈥濽pojenie pr臋dko艣ci膮 30 km/h i mo偶liwo艣膰 odkrywania horyzontu鈥

Nico

Nico i Honda NX 650 Dominator 鈥 specjalna modernizacja Louis

Jazda na motocyklu b臋dzie mi jeszcze towarzyszy膰 przez d艂ugi, d艂ugi czas.

Ale je艣li kto艣 teraz pomy艣li, 偶e wyssa艂em jazd臋 na motocyklu z mlekiem matki, to musi liczy膰 si臋 z rozczarowaniem. W mojej m艂odo艣ci jazda na motocyklu by艂a raczej dra偶liwym tematem. Takie filmy jak 鈥濫asy Rider鈥 (akurat wtedy wszed艂 na ekrany kin), 鈥濺ocker鈥 lub inne 鈥瀙rodukcje z wyj臋tymi spod prawa鈥 ukszta艂towa艂y wizerunek rocker贸w na motocyklach 鈥 pos臋pnych typ贸w z d艂ugimi w艂osami.

Wszystko zacz臋艂o si臋 gdzie艣 oko艂o 12 roku 偶ycia, z pocz膮tku ogranicza艂o si臋 do czytania aktualnego wydania czasopisma MOTORRAD: kolega kupowa艂 je regularnie i wszyscy spotykali艣my si臋 u niego, poch艂aniaj膮c zawarto艣膰 magazynu.

Pierwsze pr贸bne jazdy odbywa艂y si臋 na motorowerze. Rejestracja, prawo jazdy (nie by艂o w贸wczas potrzebne), do艣wiadczenie jako kierowca, kask... s艂yszeli艣my o tych rzeczach, ale nikomu si臋 nie podoba艂y!

Ale i tak by艂o 艣wietnie. Upojenie pr臋dko艣ci膮 30 km/h i mo偶liwo艣膰 odkrywania horyzontu (bez u偶ycia si艂y mi臋艣ni). Wtedy nie istnia艂a mobilno艣膰, jak膮 znamy dzisiaj. Rzadko kursuj膮cy transport publiczny, brak rodzic贸w kupuj膮cych samoch贸d na urodziny, a latanie... by艂o jak lot na Ksi臋偶yc.

Potem nadszed艂 dzie艅, w kt贸rym 鈥瀞膮siad rocker鈥 podjecha艂 swoim nowym Z900. B艂aga艂em go tak d艂ugo, a偶 w ko艅cu pozwoli艂 mi usi膮艣膰 z ty艂u. To przyspieszenie, to brzmienie 鈥 po prostu musia艂em to mie膰. Jasne, wtedy nie by艂o to jeszcze mo偶liwe ze wzgl臋du na wiek, ale Z眉ndapp KS 50 WC ju偶 wtedy by艂 kultowy i ze zmru偶onymi oczami wygl膮da艂 nawet jak prawdziwy motocykl. Wycieczki w nowe okolice, a偶 po Ba艂tyk. Nagle mo偶na by艂o pojecha膰 gdziekolwiek, a przed klubem m艂odzie偶owym by艂o si臋 kr贸lem. Byli艣my p贸艂bogami, wszyscy chcieli si臋 przejecha膰, tak膮 przys艂ug臋 wy艣wiadcza艂o si臋 zw艂aszcza dziewczynom.

Wtedy przysz艂a najpierw kolej na nauk臋. Pieni臋dzy by艂o ma艂o, a samoch贸d by艂 wa偶niejszy. Ale pasja powr贸ci艂a ze zdwojon膮 si艂膮 zaraz po s艂u偶bie wojskowej, zacz膮艂em pracowa膰 w firmie Louis. To, co mia艂o by膰 tymczasowym rozwi膮zaniem, nie pozosta艂o bez konsekwencji. Ju偶 wkr贸tce pojawi艂 si臋 pierwszy prawdziwy motocykl, Yamaha XS 400. To by艂o spe艂nienie marze艅, dop贸ki nie zda艂em sobie sprawy, 偶e przy 140 km/h by艂 koniec. Nawet bardziej ostry wa艂ek rozrz膮du pozwala艂 tylko na szcz膮tkowy przyrost mocy. Potrzebowa艂em czego艣 wi臋kszego. Czerwonej Hondy CB 1100 Super Boldor z bia艂膮 kanap膮 motocyklow膮. Wi臋cej nie by艂o mo偶liwe, pozostawa艂o marzeniem. Marzeniem we wspomnieniach, gdy偶 z dzisiejszego punktu widzenia podwozie by艂o katastrofalne, a powy偶ej 160 km/h zaczyna艂o si臋 ko艂ysanie. Pojawi艂y si臋 kolejne motocykle, takie jak np.: Yamaha XJ 900 lub FJ 1200. Przez d艂ugi czas mog艂em korzysta膰 z firmowej floty. Ale w艂asny motocykl jest po prostu fajniejszy. Potem przysz艂a kolej na motocykle Suzuki GSX 1400, Yamaha XJR 1300. W mi臋dzyczasie jeden Harley, potem Triumph Tiger Explorer oraz BMW R nine T, z kt贸rego dalej korzystam. Dawne ma艂e wyprawy nad Ba艂tyk zamieni艂y si臋 w regularne wycieczki. Raz w roku wybieram si臋 z wieloma przyjaci贸艂mi z ca艂ych Niemiec w g贸ry W艂och 鈥 wtedy przez tydzie艅 intensywnie je藕dzimy na motocyklach. Route 66, Garden Route i coroczne wydarzenie w Moj谩car w Hiszpanii zaraz po Bo偶ym Narodzeniu i w sylwestra. 10 dni intensywnej jazdy na motocyklu, r贸wnie偶 na torze wy艣cigowym 鈥 czy rok mo偶e rozpocz膮膰 si臋 lepiej? To by艂y prawdziwe atrakcje, kt贸re do dzi艣 nie straci艂y nic ze swojego uroku. Obecnie kursuj臋 mi臋dzy Hamburgiem i Rosenheim, mam tam wymarzon膮 drog臋 tu偶 przed domem, z kt贸rej korzystam tak cz臋sto jak to tylko mo偶liwe. Jazda na motocyklu b臋dzie mi jeszcze towarzyszy膰 przez d艂ugi, d艂ugi czas.

Zdj臋cie: 漏Nico

SearchWishlistUser AccountCartArrow LeftArrow RightArrow Right ThinIcon HomeIcon HomeMenuArrowCaret DownCloseResetVISAmatercardpaypalDHLHermesCheckCheck-additionalStarAdd to Shopping Cartchevron-leftchevron-rightSpinnerHeartSyncGiftchevron-upKlarnaGridListFiltersFileImagePdfWordTextExcelPowerpointArchiveCsvAudioVideoCalendar