Montaż spojlera silnika na motocyklu 

W przypadku wielu motocykli typu naked maksymalnie odjazdowy wygląd można uzyskać poprzez zastosowanie spojlera silnika. A jego montaż odbywa się szybko i bez większego wysiłku. 

Montaż spojlera silnika na motocyklu

Montaż spoilera nosowego na motocyklu

Jeśli chodzi o wzbogacanie motocykla typu naked o wymarzony „indywidualny akcent” i uzyskiwanie maksymalnie odjazdowego wyglądu, bardzo popularną i łatwą do wykonania czynnością służącą do tego celu jest montaż spojlera silnika. Z tego rodzaju spojlerem niemal każdy pozbawiony owiewek motocykl typu streetbike sprawia wrażenie bardziej kompletnego i dynamicznego pod kątem wyglądu, na dodatek lakierowane powierzchnie są rozmieszczone bardziej harmonijnie wokół serca maszyny, silnika. Producent Bodystyle oferuje do sporej liczby modeli elegancko zaprojektowane, ale nieprzesadnie krzykliwe spojlery silnika, które można zamówić z certyfikatem TÜV oraz zestawem montażowym, a część z nich jest już nawet polakierowana w kolorze pojazdu.

Ponieważ montaż jest stosunkowo prosty i nie wymaga żadnych narzędzi specjalnych (dosyć często wystarczają jedynie wkrętaki krzyżowe i klucze imbusowe w popularnych rozmiarach), modernizację można przeprowadzić w spokoju przy akompaniamencie swojej ulubionej muzyki w domowym garażu. Zanim przystąpisz do pracy, bezpiecznie podnieś swój motocykl. Oprócz tego zalecamy przygotowanie miękkiej podkładki (np. wełnianego koca, dywanu warsztatowego) na lakierowane części spojlera silnika, tak aby nie mogły powstać niechciane zarysowania.

Jeśli zakupiony przez Ciebie spojler nie jest jeszcze polakierowany w kolorze pojazdu, musisz koniecznie najpierw zamontować go na próbę na pojeździe – dopiero gdy będziesz mieć pewność, że wszystko dobrze pasuje, możesz przekazać go swojemu zaufanemu lakiernikowi, który nada mu odpowiednie wykończenie. Kod oryginalnego koloru swojego motocykla możesz często znaleźć na metalowej tabliczce umieszczonej na ramie pod kanapą motocyklową – możesz również zajrzeć do instrukcji obsługi pojazdu lub zapytać dealera.

A teraz przystępujemy do montażu – za przykład posłużył nam spojler silnika Bodystyle na motocyklu Kawasaki Z 750 od rocznika 07.


Montaż spojlera silnika – tak wiec idzie

Krok 1: luźne mocowanie uchwytów

Krok 1: luźne mocowanie uchwytów

01 – Luźne mocowanie uchwytów

W pierwszej kolejności luźno przymocuj zawarte w dostawie uchwyty po prawej stronie w kierunku jazdy do oryginalnych mocowań na bloku silnika, tak aby w trakcie późniejszego ustawiania spojlera silnika mieć w dalszym ciągu możliwość ich regulacji. Do każdego modelu pojazdu jest dostarczana indywidualna instrukcja dotycząca punktów mocowania!


Krok 2: wkładanie gumowych elementów dystansowych

Krok 2: wkładanie gumowych elementów dystansowych 

02 – Wkładanie gumowych elementów dystansowych

Pomiędzy uchwyty a spojler silnika włóż dołączone elementy dystansowe z gumy. Gumowe elementy dystansowe są ważne, gdyż amortyzują pojawiające się wibracje i tym samym zapewniają trwałość spojlera silnika.


Krok 3: mocowanie prawej części spojlera silnika

Krok 3: mocowanie prawej części spojlera silnika 

03 – Mocowanie prawej części spojlera silnika

Następnie zamocuj prawą (w kierunku jazdy) część spojlera silnika do uchwytów za pomocą dołączonych śrub imbusowych, dokręcając śruby ręcznie.


04 – Mocowanie uchwytów

Teraz powtórz czynności opisane w kroku 01 po lewej stronie.


Krok 5: wstawianie mostka połączeniowego

Krok 5: wstawianie mostka połączeniowego 

05 – Wstawianie mostka połączeniowego

Na koniec między dwiema połówkami spojlera silnika zamontuj mostek połączeniowy. Mostek połączeniowy możesz założyć na spojler silnika od tyłu lub z przodu – w tym względzie masz pełną swobodę pod kątem indywidualizacji.


Krok 6: dokręcanie wszystkich śrub

Krok 6: dokręcanie wszystkich śrub

06 – Dokręcanie wszystkich śrub

Na koniec ostatecznie ustaw połówki spojlera silnika w taki sposób, aby przebiegały symetrycznie względem siebie i żadne części nie przylegały do kolektora ani części ruchomych.

Należy również przykładać wagę do pozbawionego naprężeń montażu – jeśli to konieczne, lepiej nieznacznie dogiąć łącznik montażowy lub zastosować podkładkę, niż po prostu dociskać za pomocą śrub części z tworzywa sztucznego do punktów mocowania! Jeśli wszystko jest zamocowane zgodnie z oczekiwaniami, można finalnie dokręcić wszystkie śruby.

Uwaga: dokręcaj śruby z wyczuciem i nie za mocno, ponieważ w przeciwnym razie istnieje ryzyko pęknięcia materiału. Musisz prócz tego zwracać uwagę na to, aby przewody nadciśnieniowe oleju i przewody odpływowe paliwa nie zwisały do wnętrza spojlera silnika, gdyż kapanie oleju lub paliwa mogłyby prowadzić do uszkodzeń tworzywa sztucznego i sprawić, że stanie się porowate i kruche.


Centrum Techniczne Luis

Jeśli masz pytanie techniczne dotyczące swojego motocykla, skontaktuj się z naszym Centrum Technicznym. Ma ono doświadczenie, odpowiednie źródła i zna mnóstwo adresów.

Pamiętaj!

Porady dla majsterkowiczów to ogólne praktyki, które mogą nie być odpowiednie dla wszystkich pojazdów lub poszczególnych elementów. Panujące u Ciebie warunki w niektórych przypadkach mogą być zgoła inne, dlatego nie możemy całkowicie zagwarantować adekwatności informacji podanych w poradach dla majsterkowiczów.

Dziękujemy za wyrozumiałość.

SearchWishlistUser AccountCartArrow LeftArrow RightArrow Right ThinIcon HomeIcon HomeMenuArrowCaret DownCloseResetVISAmatercardpaypalDHLHermesCheckCheck-additionalStarAdd to Shopping Cartchevron-leftchevron-rightSpinnerHeartSyncGiftchevron-upKlarnaGridListFiltersFileImagePdfWordTextExcelPowerpointArchiveCsvAudioVideoCalendar